Ir al contenido principal

Sincronización de personaxes con Scratch

Paseniño, personaje creado por un alumno de 1º ESO
Paseniño


Do proxecto TIPS DE RUTA rescatamos algunhas entradas relacionadas co camiño de inverno ...
Durante o curso 15-16 no noso instituto impartiuse en 1º de ESO a optativa de programación. Como ferramenta principal decidiuse utilizar a linguaxe de programación Scratch.
Para  motivar ao alumnado na aprendizaxe desta linguaxe, implementáronse distintos xogos, entre eles o popular "PacMan".


 ACTIVIDADE 1

Como tarefa inicial acordáronse unhas instrucións globais sobre o xogo:
- Cambiar o personaxe por defecto de Scratch (Suxerencia un comecocos).
- Engadir como mínimo catro personaxes móbiles auxiliares que ao chocar co persoaxe farán que o xogador perda, e sete obxectos fixos que terá que "comer" o xogador para gañar.
- Modificar o fondo blanco para o xogo cun laberinto, e engadir dous disfraces mais para indicar o fin de xogo cando se gaña e cando se perde.
- Controlar o final do xogo segundo se gañe ou perda mediante unha variable contador (gañar) ou unha mensaxe (perder).
- Valorar o uso de son.

En canto á parte de programación con Scratch estas foron as instrucións:
- Distribución das coordeadas dos personaxes na pantalla de forma estática ao inicio do xogo.
  •     Escenario
         - Control do xogo (usando mensaxe ou variable)
         - Inicialización da variable global.
         - Tres disfraces de fondo (laberinto do xogo, gañar e perder).
         - Bucle infinito coa variable indicada.
         - Utilización de evento para controlar a mensaxe de perdida do xogo.
         - Deseño de obstáculos.
  •     Personaxe principal
         - Bucle infinito cunha condición para controlar obstáculos mediante cor.
         - Movemento coas frechas do teclado.
         - Cambios de disfraz (para dar sensación de obxecto vivo).
  •     Personaxes auxiliares:
         - Distribución da dirección do movemento mediante o emprego de diferentes ángulos.
         - Indicación da velocidade, para graduar a dificultade do xogo.
         - Bucle infinito de control de choque co persoaxe principal, e envió de mensaxe de fin de xogo por perda.
         - Rebote nos bordes.
  •    Obxectos fixos:
         - En caso de choque co persoaxe principal
                + Decremento da variable principal
                + Esconder obxecto.

ACTIVIDADE 2

     A segunda parte da implementación do PacMan consistiu en cambiar a temática do xogo integrandoo no Camiño de Inverno. Para isto se acordaron as seguintes modificacións:
  •      Caracterización de personaxes:
             - Personaxe principal, algo típico do Camiño de Santiago.
             - Personaxes fixos, algo típico de cada unha das etapas do Camiño de Inverno (Exemplo: Monforte, Viño da Ribeira Sacra)
             - Personaxes móbiles, obstáculos que se poden atopar no camiño, a hora de realizalo, por exemplo inclemencias meteorolóxicas).
  •    Caracterización do fondo:
            - Poñer un mapa do Camiño de Inverno.
            - Aumentar o número para engadir nova información.
  • Elaborar unha descrición do xogo
           - Engadir unha descrición nas pantallas iniciais que se completa coa que se poña na web de Scratch
      Iste é un dos resultados obtidos
       




Entradas populares de este blog

Catálogo de Paisajes de Galicia

Grandes áreas paisajísticas por las que pasa el Camino de Invierno (3, 5 y 7) La entrada en Galicia por cualquiera de los Caminos de Santiago es un espectáculo de belleza paisajística. Los ríos, los bosques, los valles, envuelven los pasos y arropan la mirada, creando un sentimiento de unión entre el alma del peregrino y el entorno que provoca una sana envidia hacia los pobladores del lugar. Un lujo del que, a veces, los que estamos aquí no somos conscientes, es "Calidad de Vida". Premio al catálogo de paisajes de Galicia En la web oficial del Instituto de Estudios del Territorio gallego  (IDEG), está publicado el "Catálogo das Paisaxes de Galicia"; un proyecto que recopila los lugares más destacados de las doce áreas paisajísticas en que se divide. Este estudio fue seleccionado en la V Edición del Foro de Premios del Paisaje del Consejo de Europa, llevando una distinción. Con esta información y la que nos aporta el visualizador de mapas de la Xunta de Galicia hemos...

Xacobeo 2021

Camiño de Inverno, etapa Pobra de Brollón-Monforte de Lemos Bota contas Estamos a piques de comezar un ano novo, o 2021, que ten moito de especial porque é ano " xubilar ". No noso idioma esta palabra ten varias acepcións, pero as dúas mais comúns, moi relacionadas entre si, son: rematar o periodo de traballo profesional ao que dedicaches a túa vida , e ano dedicado ao descanso (no senso relixioso). Pensando nunha ou noutra, as matemáticas andan detrás do xubileu , porque hai que contar o tempo ata chegar a ese descanso formal ou relixioso. Segundo dí a Xacopedia , o sete e o cincuenta teñen a clave destes festexos. Por unha beira, cada sete anos chegaba o ano sabático , no que se daba descanso ás terras na honra divina, e cada cincuenta (remate de sete anos sabáticos, 7x7+1) era o " Ano Xubilar ", que mais tarde pasou a chamarse " Ano Santo " e así é como o denomina a tradición popular. Compre engadir as contas que nos levan ao título desta publicació...