Ir al contenido principal

Pendentímetro

Ángulos, pendentes e alturas

Nesta entrada imos contar que é, e cómo se utiliza un clinómetro-pendentímetro. O arquivo para imprimilo xunto cun mapa do camiño de inverno, pódese descargar neste enlace.

Un clinómetro é un aparello que serve para medir ángulos, neste caso, verticais. Tamén se chama goniómetro, inclinómetro, ...

Un pendentímetro é un instrumento que serve para medir pendentes.

Nós unimos ambas medicións nun só gráfico; vaia por diante que eliximos ter mais precisión cos graos que coa porcentaxe de pendente. O feito de ver ambos valores nunha mesma imaxe cumpre un obxectivo didáctico, axuda a relacionalas, e fai fincapé no concepto de pendente do 100% asociada a un ángulo de 45º (facemos o mesmo percorrido en horizontal que en vertical).

O ángulo fórmase ao enfocar con este aparello cara o punto mais alto dun obxecto. Un dos lados o marca o fío co peso, e o outro a liña vermella que pasa polo 0.

Clinómetro-Pendentímetro
A montaxe é sinxela, dobrar dúas veces sobre si mesmo o papel e pregar a parte superior polas beiras para poder mirar polo oco.
Lembra que tes que manter o plano do clinómetro perpendicular ao chan cando esteas a facer as medicións do ángulo vertical.
A partir deste valor, medindo tamén a distancia dende a nosa posición ata o lugar onde está o obxecto, podemos estimar a súa altura.






Se prefires ter só o clinómetro, tes varias opcións nos arquivos seguintes feitos polo alumnado de 1º de bacharelato. Neles atoparás as instrucións para completalo e os cálculos, tanto en castelán coma en galego, elixe a que mellor entendas.

VERSIÓN 1: emprega a tanxente do ángulo que indica o clinómetro.


VERSIÓN 2: Emprega a porcentaxe que marca o clinómetro


VERSIÓN 3: Emprega a porcentaxe que marca o clinómetro
 
VERSIÓN 4: Emprega a porcentaxe que marca o clinómetro, en castelán.
 
VERSIÓN 5 : Emprega a porcentaxe que marca o clinómetro
 VERSIÓN 6 : Emprega a porcentaxe que marca o clinómetro, en castelán
  VERSIÓN 7 : Emprega a tanxente do ángulo, en castelán

Entradas populares de este blog

XEOMIRADOIRO

Do proxecto Hydraula ... Rescatamos esta entrada que nos axudará a preparar actividades relacionadas coas materias de educación física, matemáticas, ciencias ... respecto do camiño de inverno. https://hydraula.blogspot.com/2018/02/que-e-un-xeomiradoiro-paisaxe-do-sur.html Que é un xeomiradoiro A paisaxe do sur lucense está chea de lugares fermosos. Un deles é o meandro que forma o río Sil na Serra de A Moá. Pero iste non é o único elemento xeográfico importante. Esta zona ten varios pregues xeolóxicos, e por iso se inclúe na candidatura presentada á UNESCO para formar parte do  que pode ser o primeiro parque xeolóxico de Galicia. Para visualizalos veñen de acondicionarse varios "xeomiradoiros", coma o de Louxoá, cara ao meandro de A Cubela, e o de Pena do Ladeiro, na estrada de Torbeo a San Clodio, frente ao sinclinal do Sil. Agardamos que al longo do ano 2018 se consiga o nomeamento de xeoparque para as comarcas de Ribas de Sil, Quiroga e Courel, cuxa visita está mais que

Andaina

Coa entrada da primaveira preparamos unha andaina dende o noso centro educativo por un pequeno tramo do Camiño de Inverno. Previamente fixemos unha análise das observacións que se poderían facer no percorrido dende distintos puntos de vista, e que nos levarían, mais tarde, a desenvolver contidos das nosas materias. Imaxes tomadas durante a preparación da andaina Foron moitas as ideas traballadas polo profesorado implicado, das que, finalmente, seleccionamos dúas: "medicións" e "Machine Learning". MEDICIÓNS e APRENDIZAXE MÁQUINA Os teléfonos móbiles permiten a toma de datos desasistida/asistida. Nós empregaremos as aplicacións do IGN  para gravar o track e puntos de interese. Con respecto á medición de ángulos usaremos o pendentímetro de elaboración propia, e para a tarefa de "Machine Learning", google lens . Estas observacións gardaranse nos formularios creados no proxecto " Andaina Caminho de Inverno ", desenvolvido coa aplicación Epicollect5 ,

Story Maps

Un "Story Maps" es una historia contada en formato multimedia que combina imágenes, texto y mapas. Existen diversas herramientas en la red para su creación, pero una de las más conocidas es ArcGIS. Para crear una historia es preciso tener la información y los archivos vinculados a esta, bien en nuestro ordenador, o en la red. Una vez recopilados es tan sencillo como darse de alta en su web y acceder al espacio  https://storymaps.arcgis.com/stories donde iremos combinando estos elementos hasta llegar a la presentación deseada. Esta es una muestra de cómo puede quedar el resultado: Los modelos de presentación son variados, y permiten utilizar los mismos archivos en proyectos diferentes. Detrás de estos modelos está la tecnología GIS (Sistema de Información Geográfica), un sistema de recopilación de datos vinculados a situaciones geográficas. Así podemos crear historias cuyo hilo argumental sea cualquier información de interés, desde la extensión de una pandemia, hasta el númer